اکسپو 2020 دبی چیست و به چه تاریخی موکول شد؟

به گزارش بلاگ پو، نمایشگاه جهانی که با نام اکسپو (Expo) نیز شناخته می گردد، یکی از رویدادهای بسیار عظیم بین المللی از نظر تعداد بازدیدکنندگان، مدت زمان برگزاری، مقیاس و ابعاد به حساب می آید و فرصت مناسبی است تا دستاوردهای ملل مختلف در آن به نمایش گذاشته گردد. مردم از سراسر جهان گرد هم می آیند، ایده های خود را با یکدیگر در میان می گذراند، از هم می آموزند و از این طریق دست به خلق فناوری های جدید می زنند و در عین حال خوش می گذرانند.

اکسپو 2020 دبی چیست و به چه تاریخی موکول شد؟

نمایشگاه دنیای (اکسپو) هر چند سال یک بار در یک کشور برگزار می گردد و دبی برای میزبانی اکسپو 2020 انتخاب شده است که قرار بود در 20 اکتبر 2020 برگزار گردد اما این زمان مقرر در حال حاضر به 1 اکتبر 2021 موکول شده است که در ادامه بیشتر راجع به آن شرح خواهیم داد.

اکسپو 2020 دبی چیست؟

اکسپو 2020 دبی، نمایشگاهی دنیای است که شهر دبی در امارات متحده عربی میزبانی آن را برعهده دارد. در واقع این اکسپو، اولین نمایشگاه دنیای به شمار می رود که قرار است در منطقه خاورمیانه، آفریقا و آسیا جنوبی (MENASA) برگزار گردد و همچنین اولین موردی است که میزبانی آن را به دنیا عرب واگذار نموده اند.

اکسپو 2020 دبی، بزرگداشتی برای دستاوردهای انسان و انگیزه بخشیدن به نسل بعدی است و بازدیدنمایندگان می توانند بهترین نمونه های هنر، فرهنگ، جغرافیا، علوم، فناوری و خلاقیت و ابتکار را تجربه نمایند و از آن ها برای خلق ایده های جدیدی الهام بگیرند که تأثیری ماندگار بر روی زندگی انسان خواهد داشت.

اکسپو 2020 دبی بر روی نیروی جوان تمرکز دارد و با حمایت از رشد گردشگری، ترغیب پیشرفت کسب و کارهای خلاق در امارات متحده عربی و ارتقای وجهه و اعتبار کشور در سطح بین الملل به عنوان مکانی برای انجام تجارت همراه خواهد بود. همچنین اکسپو 2020 دبی با پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی در سال 2021 همراه است و اهمیت بالایی برای این کشور دارد.

اکسپو 2020 دبی در کجا برگزار می گردد؟

اکسپو 2020 دبی مساحتی حدود 4.38 کیلومتر مربع را در برمی گیرد و در ناحیه جنوبی دبی در نزدیکی فرودگاه بین المللی آل مکتوم واقع شده است. همچنین می توان از فرودگاه بین المللی دبی، فرودگاه بین المللی ابوظبی و ترمینال های دریایی دبی و ابوظبی به آسانی به این نمایشگاه دسترسی داشت.

نحوه دسترسی به مکان برگزاری اکسپو 2020 چگونه است؟

از محله داون تاون یا همان مرکز شهر دبی حدود 40 دقیقه با خودرو تا مکان اکسپو طول خواهد کشید. همچنین می توانید از متروی دبی نیز برای رفتن به مکان نمایشگاه یاری بگیرید. اکسپو 2020، ایستگاه متروی مخصوص به خود را در دبی خواهد داشت و از خط 2020 قابل دسترسی است و واگن های آن می توانند 40،000 مسافر را در هر ساعت بین نمایشگاه و دبی جابه جا نمایند.

تاریخ و زمان اولیه برگزاری نمایشگاه

روز افتتاح: 20 اکتبر 2020 (29 مهر 1399)

روز سرانجام: 10 آوریل 2021 (21 فروردین 1400)

ساعت بازدید در روزهای هفته: از ساعت 9 صبح تا 1 بعد از نیمه شب

ساعت بازدید در روزهای آخر هفته و روزهای به خصوص: از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از نیمه شب

به تعویق افتادن زمان برگزاری اکسپو 2020 دبی

مجمع عمومی دفتر نمایشگاه های بین المللی خاطرنشان کرد که اکسپو 2020 دبی به مدت یک سال به تعویق خواهد افتاد. بنابراین تاریخ برگزاری آن به طور رسمی به 1 اکتبر 2021 (9 مهر 1400) تغییر پیدا کرد و تا 31 مارس 2022 (11 فروردین 1401) ادامه خواهد داشت. البته نام این نمایشگاه تغییری نخواهد کرد و عنوان اکسپو 2020 دبی همچنان بر روی آن خواهد ماند.

کشورهای شرکت نماینده در نشستی که با کمیته معین دستور جلسه مربوط به اکسپو 2020 دبی برگزار گردید، خاطرنشان کردند که با توجه به شیوع بیماری کرونا نیاز است تا تاریخ برگزاری این رویداد به تعویق بیافتد تا بتوان بر مسائل پیش آمده و چالش های روبه رو غلبه کرد. درنتیجه دولت امارات متحده عربی در پی این جلسه، درخواست خود مبنی بر تغییر در تاریخ برگزاری اکسپو 2020 دبی را اعلام کرد.

کمیته اجرایی دفتر نمایشگاه های بین المللی مطابق با مقررات این دفتر، این درخواست را آنالیز و در تاریخ 21 آوریل جهت تصمیم گیری به مجمع عمومی ارجاع داد. تغییر تاریخ اکسپو 2020 دبی، به اکثریت آرا یعنی دو سوم کشورهای عضو نیاز داشت تا به تصویب برسد. این رأی گیری از راه دور و به وسیله نمایندگان 170 کشور عضو در 24 آوریل انجام گرفت. تعداد آرا در مدت زمانی کم در 4 مه به سه چهارم رسید اما رأی گیری به پیشنهاد کمیته اجرایی به مدت بیشتری باز گذاشته شد.

دبیر کل دفتر بین المللی نمایشگاه ها، یعنی دیمیتری کرکنتزس (Dimitri Kerkentzes) نیز استقبال خود از به تعویق افتادن این رویداد و حمایت اعضای بین الملل را خاطرنشان کرد: اگرچه با موقعیت بی سابقه ای روبه رو هستیم، واکنش دولت امارات متحده عربی و کشورهای اعضای دفتر، پیوند محکمی را نشان می دهد که ما را به یکدیگر وصل نموده و تعهد مشترکمان برای برگزاری یک نمایشگاه دنیای فراگیر را آشکار می نماید.

دشواری هایی که به دلیل شیوع بیماری کووید 19 به وجود آمده، اهمیت به اشتراک گذاشتن راهکارها و هماهنگی عملنمودهایمان را به نمایش می گذارد. مدت زمانی که به دور از یکدیگر می گذرانیم، ما را به تفکر راجع به اهمیت با هم بودن وامی دارد و به ما یادآوری می نماید که حتی در عصر رایانه نیز تجربه های مشترک، اساس نهاد بشری به حساب می آید.

دنیا بیش از هر زمان دیگری هم اکنون در انتظار اکسپو 2020 دبی است تا با یکدیگر ارتباط برقرار نموده، اندیشیده و آینده را جشن بگیرند.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: گردشبان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29293

به "اکسپو 2020 دبی چیست و به چه تاریخی موکول شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسپو 2020 دبی چیست و به چه تاریخی موکول شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید