ساعت زمین فرصت یادآوری مصرف بی رویه انرژی است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی شهردار تبریز رویداد جهانی ساعت زمین را فرصتی برای یادآوری چالش های زیست محیطی مصرف بی رویه انرژی عنوان کرد.

ساعت زمین فرصت یادآوری مصرف بی رویه انرژی است

ایرج شهین باهر با اشاره به خاموش کردن چراغ های عمارت ساعت همزمان با رویداد دنیای ساعت زمین گفت: این رویداد همه ساله به صورت نمادین در آخرین شنبه ماه مارس و در شهرهای مختلف دنیا اجرا می شود که فرصتی برای یادآوری اهمیت منابع انرژی و ضرورت مدیریت مصرف بهینه آن است.

وی ادامه داد: ساعت زمین هرچند یک اتفاق نمادین است، اما یادآوری می کند که ما باید با خاموش کردن چراغ های غیرضروری و استفاده بهینه از منابع انرژی، زمین را برای نسل آینده حفظ کنیم و این یک واقعیت است که عملکرد فعلی ما، کیفیت زندگی آیندگان را تعیین خواهد کرد.

وی اضافه نمود: در این راستا ساعت 21 روز شنبه هفتم فروردین، نورپردازی و چراغ های عمارت تاریخی ائل گلی و عمارت ساعت که به عنوان نمادهای تاریخی دیرین شهر تبریز به شمار می آید، به مدت یک ساعت خاموش شد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، در ایران نیز رویداد ساعت زمین از سال 1390 با خاموشی چراغ های برج میلاد در تهران برگزار شده و از سال 1391 دیگر شهرهای کشورمان نیز به این حرکت نمادین پیوستند.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45294

به "ساعت زمین فرصت یادآوری مصرف بی رویه انرژی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت زمین فرصت یادآوری مصرف بی رویه انرژی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید