نقص فنی پرتاب ماهواره چین را لغو کرد

به گزارش بلاگ پو، آخرین ماهواره ناوبری بیدو قرار بود روز پنج شنبه پرتاب و سیستم موقعیت یاب چین تکمیل شود که به دلیل مشکل فنی پرتاب آن لغو شد.

نقص فنی پرتاب ماهواره چین را لغو کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، آخرین ماهواره ناوبری بیدو قرار بود روز پنج شنبه پرتاب و سیستم موقعیت یاب چین تکمیل شود که به دلیل مشکل فنی پرتاب آن لغو شد.

این تاخیر پس از پیدا شدن مشکل فنی، طی آزمایش قبل از پرتاب اعلام شد.

سامانه ناوبری بیدو پروژه ای بوسیله چین برای توسعه سامانه ناوبری ماهواره ای مستقل است، این سامانه در چین در دسامبر 2011 با 10 ماهواره شروع به کار کرد.

پرتاب با تأخیر امری معمول است که تقریباً همه آژانس های فضایی در سراسر دنیا آن را تجربه کرده اند. دلایل اصلی تأخیر در پرتاب نیز شامل مسائل فنی، حفره های امنیتی و شرایط بد آب و هوا می شود.

سیستم ناوبری ماهواره ای بیدو رقیب چین برای GPS است؛ این سیستم سالهاست که اجرا شده و خدمات آن سراسر دنیا را تحت پوشش خود قرار می دهد. بسیاری از تلفن های هوشمند از ماهواره های BeiDou استفاده می کنند. این ماهواره ها از کشورهای مختلف همکاری بین المللی به نام سیستم ماهواره ای ناوبری دنیای (GNSS) کار می کنند تا کاربران در سراسر دنیا از آن بهره مند شوند.

این ماهواره های جدید و موشک حامل آن ها توسط آکادمی فناوری فضایی چین و آکادمی فناوری خودروهای پرتاب چین تحت شرکت علم و فناوری هوافضا چین ساخته شده اند.

انتهای پیام/

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28975

به "نقص فنی پرتاب ماهواره چین را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقص فنی پرتاب ماهواره چین را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید