پنیری که به مقابله با کرونا یاری می نماید

به گزارش بلاگ پو، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد ویتامین k موجود در بعضی از پنیرها می تواند به مبارزه با کرونا یاری کند.

پنیری که به مقابله با کرونا یاری می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از گاردین، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد ویتامین k موجود در بعضی از پنیرها می تواند به مبارزه با کرونا یاری کند.

دانشمندان در هلند پیوندهای احتمالی بین کمبود این ویتامین و مرگ در اثر ابتلا به کووید 19 را کشف نموده اند.

به نظر می رسد بیمارانی که در اثر ویروس کرونا جان باختند یا تحت مراقبت شدید قرار گرفتند، از کمبود این ویتامین رنج می بردند؛ ویتامین k در اسفناج، تخم مرغ و پنیرهای آبی وجود دارد؛ پنیر رگه آبی یا بلوچیز نوعی پنیر است که با کپک آبی پرورده می گردد.

پژوهشگران این تحقیق اظهار داشتند: امیدواریم که تغییر رژیم غذایی به مبارزه با ویروس کورنا یاری کند.

محققان بیمارانی که در بیمارستان Canisius Wilhelmina در هلند شهر Nijmegen بستری شده اند را تحت آنالیز قرار دادند و فواید ویتامین K را پس از کشف ارتباط بین کمبود آن و بدترین پیامدهای کرونا ویروس آنالیز کردند.

در این پژوهش تعیین شد، ویتامین K می تواند از ریه ها در برابر بیماری ویروسی محافظت کند؛ ویتامین مذکور به فراوری پروتئین هایی یاری می نماید که در هنگام ورود به بدن به هنگام مصرف غذا و جذب در دستگاه گوارش، فرآیند لخته سازی را تنظیم می نمایند.

محققان هلندی اکنون به دنبال تأمین بودجه برای یک کارآزمایی بالینی هستند؛ راب جانسن، دانشمندی که روی این پروژه کار می نماید گفت: تحقیقات فواید ویتامین K در مبارزه با بیماری کرونا را به خوبی نشان داده اند.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27711

به "پنیری که به مقابله با کرونا یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنیری که به مقابله با کرونا یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید