چتر نجات کپسول بوئینگ آزمایش شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، استارلاینر نیز مانند کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس برای انتقال فضانوردان از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی ساخته شده بود اما به دلیل وجود اختلالاتی به موقع آماده نشد.

چتر نجات کپسول بوئینگ آزمایش شد

دلیل اصلی تاخیر در عملیات کپسول بوئینگ، عدم موفقیت پرواز آزمایشی استارلاینر در دسامبر 2019 بود. در این عملیات اختلالی در نرم افزار سبب شد استارلاینر به مدار معین شده نرسد و روی زمین فرود بیاید، در نتیجه پرواز موفقیت آمیز نبود.

بوئینگ همزمان مشغول رفع کردن مسائل شد و از سوی دیگر روی ایمنی سیستم چتر نجات کپسول تمرکز کرد. این شرکت هفته گذشته سیستم مذکور را در بندر فضایی وایت سندز در نیومکزیکو آزمایش کرد. این کپسول از ارتفاع به سمت زمین پرتاب شد و چترهای نجات آن به طور موفقیت آمیز باز شدند.

محققان بوئینگ برای آنالیز حداکثر ظرفیت تحمل کپسول، شرایطی را مهیا کردند تا یکی از 3 چتر نجات هنگام سقوط باز نشوند. با وجود این اختلال مهندسی شده، کپسول بازهم به طور موفقیت آمیز روی زمین فرود آمد.

قرار است اطلاعات این آزمایش تحلیل و آنالیز گردد تا قبل از پرتاب استارلاینر همراه فضانوردان، قابلیت های سیستم ارتقا یابد. نخستین آزمایش سرنشین کپسول بوئینگ سال آینده میلادی و پس از انجام یک تست بی سرنشین انجام می گردد.

بوئینگ هم در کنار اسپیس ایکس در برنامه پروازهای تجاری ناسا همکاری می نماید. این برنامه تا به امروز موفقیت آمیز بوده و کپسول اسپیس ایکس چندی قبل فضانوردان را به طور آزمایشی به ایستگاه فضایی بین المللی برد.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29051

به "چتر نجات کپسول بوئینگ آزمایش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چتر نجات کپسول بوئینگ آزمایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید