چطور از شر موی زیرپوستی خلاص شویم؟

به گزارش بلاگ پو، روزیاتو/ موی زیرپوستی یک دردسر تمام عیار است. چیزی که اغلب با یک مزاحمت مختصر شروع می شود می تواند خیلی زود تبدیل به یک برآمدگی حساس شود که رفع آن روزها به طول انجامد. در ادامه می خواهیم ببینیم علت به وجود آمدن موی زیرپوستی چیست، چطور تشخیصش دهیم و چطور از شرش خلاص شویم.

چطور از شر موی زیرپوستی خلاص شویم؟

موی زیرپوستی چیست؟

موی زیرپوستی به مویی گفته می شود که به جای آنکه مستقیم به بیرون پوست رشد کند، فر بخورد و در داخل پوست رشد کند. پرمویی و فر بودن موها مهم ترین ریسک فاکتور ایجاد موی زیرپوستی است.

موهای زیرپوستی معمولاً بعد از زدن موها با تیغ، وکس کردن آن ها یا استفاده از موچین برای خارج کردن مویی که داخل پوست رشد کرده، به وجود می آیند. گرچه موی زیرپوستی هر نقطه ای از بدن می تواند به وجود آید، اما این مشکل بیشتر در نزدیکی ناحیه بیکینی زنان و قسمت ریش مردان رخ می دهد چون موهای این بخش ها زیاد اصلاح می شوند.

با موی زیرپوستی چه کنیم؟

برای رفع موهای زیرپوستی در خانه نیازی به انجام هیچ کار خطرناک و پیچیده ای نیست و کافی است طبق روش هایی که در ادامه درباره آن ها خواهیم گفت عمل کنید. با این حال، اگر ناحیه مورد نظر عفونت کرده باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

موی زیرپوستی اگر عفونی شده باشد، ناحیه مورد نظر به رنگ قرمز درمی آید و اندازه آن به تدریج بزرگ می شود، اما موی زیرپوستی معمولی به شکل یک برآمدگی گرد و سفت است که ممکن است به لمس حساس باشد.

با این چهار روش می توانید از موهای زیرپوستی خود در خانه خلاص شوید:

کرم رفع جوش موضعی

یک روش سریع و بدون درد برای رفع موی زیرپوستی این است که یک کرم رفع جوش موضعی (خرید از دیجی کالا) مثل کرم های بدون نسخه ای که برای درمان جوش صورت استفاده می شوند را روی محل منفذ و فولیکول تحریک شده بزنید.

موی زیرپوستی البته جوش نیست، اما ترکیبات شیمیایی درون بسکمک از کرم های رفع جوش بدون نسخه، طبیعتی خشک کننده دارند. برای این منظور، باید به دنبال کرم هایی باشید که در آن ها عناصری همچون بنزوئیل پراکساید و سالیسیک اسید وجود دارد. محلول هایی که لایه بالایی پوست را خشک می کنند، این امکان را به وجود می آورند که فولیکول مو به سطح پوست نفوذ و راستا خود را اصلاح کند.

روغن درخت چای

روغن تی تری یا همان درخت چای (خرید از دیجی کالا)، نوعی روغن طبیعی است که خواص ضد باکتریایی، ضد عفونی کننده و ضد التهابی دارد.

برای رفع موهای زیرپوستی، یک حوله کوچک را با روغن درخت چای که با آب گرم رقیق شده، بخیسانید و آن را مثل یک کمپرس روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. برای درست کردن ترکیب روغن درخت چای و آب هم باید 10 قطره روغن را با 100 تا 170 گرم آب مخلوط کنید.

این کار به باز شدن منفذ پوست، سست شدن آلودگی هایی که درون آن جمع شده و کاهش التهاب کمک می کند. به علاوه، این ترکیب به قدری ملایم است که آسیبی به پوست وارد نمی کند.

سوزن و موچین

شما می توانید با استفاده از یک سوزن کوچک و موچین، موی زیرپوستی را بیرون بکشید. با این کار سطح منفذی که آن فولیکول موی دردسرساز شده را درون خود جای داده را از هم باز می کنید.

1- سوزن و موچین را با یک ماده ضدعفونی کننده مثل یک صابون ضد میکروب استرلیزه کنید.

2- با استفاده از سوزن، به درون لایه رویی پوست نفوذ کنید.

3- با استفاده از یک موچین که سر نازکی دارد موی زیرپوستی را بیرون بکشید.

4- سوزن و موچین را با یک ماده ضدعفونی کننده دوباره تمیز کنید.

وقتی پیروز به بیرون کشیدن فولیکول مو شدید، باید با آن مثل هر مشکل پوستی دیگری رفتار کنید، یعنی مراقب باشید که ملتهب یا عفونی نشود.

چطور از به وجود آمدن موی زیرپوستی جلوگیری کنیم؟

بیشتر کارشناسان معتقدند بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد موی زیرپوستی لیزر موها است چون در این روش موها از ریشه از بین برده می شود. با این حال، اگر به هر دلیلی این روش جزء گزینه های شما نیست، می توانید با چند تغییر ساده در عادت های خود از ایجاد موی زیرپوستی جلوگیری کنید.

از یک تیغ تیز و فوم اصلاح استفاده کنید

اولین و مهم ترین نکته این است که تیغ اصلاح تان نباید کُند باشد. وقتی از تیغ کُند استفاده می کنید، احتمال اینکه تیغ را چندین و چند بار روی پوست بکشید بیشتر می شود، مسأله ای که می تواند باعث تحریک و التهاب پوست و در نهایت، ایجاد موی زیرپوستی شود.

برعکس، یک تیغ تیز می توانید همه موها را با یک حرکت کوتاه کند. علاوه بر این، قبل از آنکه موها را با تیغ بزنید، حتماً پوست تان را مرطوب کنید و فوم اصلاح به آن بزنید.

قبل از زدن موها، پوست را لایه برداری کنید

لایه برداری پوست باعث از بین رفتن سلول های قدیمی و خشک روی لایه بالایی پوست می شود. وقتی می خواهید موهای خود را بزنید، باید پوست را به گونه ای آماده کنید که آلودگی و سلول مرده ای درون منافذ پوست باقی نماند.

برای این منظور، توصیه می شود قبل از زدن موها با تیغ، با یک برس مویی که موهای سفتی دارد را به صورت خشک روی پوست خود بکشید و علاوه بر این، ناحیه مورد نظر را با شوینده های حاوی گلیکولیک اسید تمیز کنید.

در جهت رشد مو تیغ بزنید

اگر تیغ را به جای جهت مخالف، در جهت رشد موها بکشید، این کار می تواند کمک کند تعداد موهای زیرپوستی به حداقل برسد. گرچه زدن تیغ در جهت مخالف امکان زدن موها از نقطه نزدیک تری را فراهم می کند، اما این کار می تواند باعث شود موها به جای آنکه به سمت سطح پوست رشد کنند، به داخل آن برگردند.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29553

به "چطور از شر موی زیرپوستی خلاص شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از شر موی زیرپوستی خلاص شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید