آیا بنزین کم فروشی می گردد؟

به گزارش بلاگ پو، رئیس کانون انجمن های صنفی صندلی داران سوخت کشور گفت: وقتی باک اتومبیل خالی است و کمتر از گنجایش، بنزین زده می گردد، تبخیر بسیار بالا می رود.

آیا بنزین کم فروشی می گردد؟

به گزارش ایلنا، همایون صالحی، درباره بعضی گزارشات مبنی بر کم فروشی بنزین گفت: فرایند توزیع بنزین در تمامی صندلی ها از سوی سازمان استاندارد و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی رصد می گردد، بنابراین کم فروشی نمی تواند صحت داشته باشد.

وی در این رابطه شرح داد: سوخت رسانی در صندلی ها به وسیله پمپ هایی شناور که درون مخازن جاسازی شده انجام می گردد، یعنی پمپ داخل تا ارتفاعی حدود 20 سانتی متر با کف آن فاصله دارد، اگر از پمپ به جای بنزین هوا خارج گردد، پمپی که قیمت آن 45 تا 50 میلیون است، می سوزد، بنابراین روشن است که هیچ صندلی داری با علم به خسارت این چنینی حاضر به تخلف، کم فروشی و توزیع هوا به جای بنزین نیست.

رئیس کانون انجمن های صنفی صندلی داران سوخت کشور گفت: البته هیچ موضوعی صددرصد نیست، گاهی ممکن است مشکل مکانیکی یا برقی و یا در یک بازه کوتاهی سرجمع اختلافی در 20 تا 30 لیتر پیش بیاید که بسیار نادر است.

وی یادآور شد: توزیع بنزین در صندلی ها از سوی انجمن، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان استاندارد به طور ماهانه نظارت و کنترل می گردد، بنابراین امکان خطا بسیار اندک است.

صالحی در ادامه اعلام کرد: در بنزین غیر یورو 4 و 5 از ماده فرار ام. تی. بی. ای برای بالا بردن اکتان و آرام سوزی استفاده می گردد که باعث تغییر حجم و بالا رفتن تبخیر می گردد، علاوه بر این وقتی باک اتومبیل خالی است و کمتر از گنجایش، بنزین زده می گردد، تبخیر بسیار بالا می رود، به طوری که بخار بنزین مشهود است و اینگونه تصور می گردد که بنزین کمتر از آن میزان که مشتری خواسته تحویل داده شده است.

وی اظهار داشت: در خصوص بنزین یورو 4 و 5 این مسائل بسیار کم است و تبخیر در این نوع از بنزین بسیار پایین است، اما فعلا امکان اینکه کل کشور از بنزین با کیفیت یورو 4 و 5 تغذیه گردد، وجود ندارد.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: فرارو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30346

به "آیا بنزین کم فروشی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بنزین کم فروشی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید