استفاده همگانی از ماسک زنجیره کرونا را قطع می نماید

به گزارش بلاگ پو، عضو هیات علمی گروه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید نمود و گفت: مهمترین راه چاره در شرایط فعلی، برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا استفاده همگانی از ماسک است.

استفاده همگانی از ماسک زنجیره کرونا را قطع می نماید

به گزارش خبرنگاران، دکتر حسین کیوانی روز آدینه در مصاحبه با ایرنا استفاده از ماسک را مهمترین روش پیشگیری و کنترل کرونا بیان کرد و اضافه نمود: با استفاده از ماسک هم از انتقال بیماری جلوگیری می گردد و هم سایر افراد در مقابل بیماری محافظت خواهند شد.

وی، راه اصلی انتقال ویروس را به وسیله انتشار ترشحات هنگام صحبت کردن، سرفه و عطسه کردن بیان کرد و بیان داشت: اگر افراد فاصله لازم (1.5 تا 2 متر) را رعایت ننمایند، ذرات به وسیله دستگاه تنفسی وارد بدن و منجر به بروز بیماری می گردد.

متخصص ویروس شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: ماسک از ورود ذرات آلوده به دستگاه تنفسی جلوگیری می نماید و افراد بیمار برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران حتما باید از ماسک استفاده نمایند.

وی تاکید نمود: موارد بیماری در روزهای اخیر افزایش یافته است که یکی از دلایل آن عدم رعایت فاصله اجتماعی، به خصوص استفاده نکردن از ماسک و حضور و توقف طولانی در مراکز شلوغ است.

ترس از بیماری کرونا کم شده است

عضو هیات علمی گروه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه ترس از بیماری کرونا کم شده است، اضافه نمود: شرایط به گونه ای شده که مردم درحال فراموش کردن بیماری هستند و این فرایند بسیار خطرناک است. مردم باید بدانند که به زودی زندگی عادی شروع نمی گردد و باید شیوه زندگی خود را با این شرایط وفق دهند.

کیوانی ادامه داد: هر چند این بیماری برای قشر جوان و سالم معمولا مسئله ای ایجاد نمی نماید اما بعضی از آنها علائم ندارند و ممکن است افراد پرخطر را بیشتر در معرض بیماری قرار دهند.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی در چند مقاله تازه خود نشان داده که ماسک زدن مهمترین کاری است که فرد مبتلا یا سایر افراد باید برای پیشگیری و کنترل بیماری انجام دهند.

عضو هیات علمی گروه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران به مردم توصیه کرد در محیط های شلوغ، پرازدحام و فضاهای بسته نباید برای مدت طولانی حضور پیدا نمایند و در صورت ضرورت، حتما ماسک بزنند.

این ویروس شناس گفت: امکان سرایت بیماری در اماکن و فضاهای باز، خلوت و کم تردد بسیار کمتر است؛ بنابراین افراد سعی نمایند در ساعاتی که تردد کمتر است، برای تامین نیازهای خود از خانه خارج شوند.

مردم رعایت توصیه های بهداشتی را همچنان جدی بگیرند

عضو هیات علمی گروه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین گفت: هرچند به نظر می رسد بیماری زایی ویروس کرونا رو به کاهش است اما توصیه های بهداشتی در این زمینه همچنان باید رعایت گردد. به عبارتی مردم به هیچ وجه نباید رعایت توصیه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی را کاهش دهند.

کیوانی ادامه داد: کاهش بیماری زایی ویروس کرونا باید با عدد و رقم اثبات گردد اما تصور بعضی کارشناسان بر این است که قدرت بیماری زایی آن رو به کم شدن است. از طرفی کاهش میزان موارد شدید منجر به بستری در بیمارستان ها هم تایید نماینده این موضوع است.

وی با یادآوری این که تمام دستورالعمل های بهداشتی به طور جدی باید رعایت گردد، توضیح داد: کاهش قدرت بیماری زایی ویروس کرونا، مجوزی نیست که مردم به خصوص افراد مبتلا به بیماری زمینه ای، فاصله گذاری اجتماعی را کاهش دهند و بی محابا در مکان شلوغ و اماکن عمومی پرتردد حضور یابند.

این ویروس شناس گفت: رعایت اصول بهداشتی که مسئولان نظام سلامت یا حتی سازمان بهداشت جهانی توصیه کردند، سبب می گردد زنجیره انتقال بیماری متوقف گردد.

کیوانی تاکید نمود: اجرای دقیق توصیه های بهداشتی یک وظیفه اجتماعی برای همه مردم است؛ با این کار علاوه بر رعایت حقوق دیگران، از انتشار بیماری هم جلوگیری می گردد.

شیوع بیماری کووید 19 از اسفندماه سال گذشته در ایران شروع شد. متاسفانه این بیماری تا به امروز شمار زیادی از هموطنان ما را به کام مرگ کشیده است.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28841

به "استفاده همگانی از ماسک زنجیره کرونا را قطع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده همگانی از ماسک زنجیره کرونا را قطع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید