افزایش آتش سوزی ها در مناطق چهار گانه نسبت به سال گذشته

به گزارش بلاگ پو، سرهنگ محبت خانی گفت:آتش سوزی ها در مناطق چهارگانه نسبت به سال گذشته افزایش داشته که در اردیبهشت ماه این پیش بینی ها شده بود.

افزایش آتش سوزی ها در مناطق چهار گانه نسبت به سال گذشته

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با گرامیداشت روز ملی محیط بان در رابطه با آتش سوزی های اخیر اظهار کرد: آتش سوزی ها در مناطق چهارگانه نسبت به سال گذشته فرایند افزایشی داشته اند و در اردیبهشت ماه این پیش بینی ها شده بود که در این خصوص هماهنگی های استانی صورت گرفت که نزولات جوی در این آتش سوزی ها تاثیر مهمی داشتند.

وی بیان نمود:عمده دلیل این آتش سوزی ها خطای انسانی به صورت غیر عمد است که اگر مردم رعایت نمایند تا حد زیادی از آتش سوزی ها کاهش پیدا می نماید چرا که رها سازی ظروف یکبار مصرف، دخانیات و طبخ و گرم کردن غذا در طبیعت نقش مهمی در بروز این آتش سوزی ها داشته اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست توضیح داد: در 3سال گذشته اقدامات موفقیت آمیزی در سازمان محیط زیست صورت گرفت چرا که در 20ماه گذشته نه تنها هیچ گونه شهیدی نداشتیم بلکه هیچ گونه محیط بان محکوم به اعدام هم نداشتیم که 2تن از 4 محیط بان محکوم به اعدام هم در سه سال گذشته با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافتند که عمده دلایل این اقدامات، اهمیت حفظ جان آن ها و آموزش ها و نظارت های دقیق بوده که این موارد از اتفاق های مبارک در سه سال گذشته است.

وی گفت:در 3 ماه گذشته، بیش از 100مورد تخلف زیست محیطی در فضای سایبری ثبت شده است که بالغ بر 50 مورد آن دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است و به مجرمان زیست محیطی هشدار می دهیم که سازمان ما و پلیس فتا به صورت جدی در حال رصد فضای مجازی است و با آن ها برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به عملکرد ها و برنامه های موفقیت آمیز یگان حفاظت محیط زیست توضیح داد: اقدامات مختلفی در این سه سال اجرا شده است که از آن جمله می توان به کشف سلاح های غیر مجاز که رشد سه برابری داشته اند، انتخاب خودرو های مناسب برای محیط بانان به منظور استفاده در محیط های صعب العبور، تجهیزات انفرادی و دفاع شخصی، استخدام 250 محیط بان در حوزه طبیعی، ارتباط بیسیمی و آنلاین محیط بانان با پایگاه های ارتباطی و... اشاره نمود.

وی با اشاره به نحوه برخورد با تخلفات اینستاگرامی گفت: مدیریت فضای مجازی هم به صورت داخلی و هم خارجی است که پیگیری سرور های خارجی متفاوت از داخلی است و در این خصوص با دادستان کل کشور مکاتبه ای صورت گرفت تا محدودیت سازه ای برای داخل انجام گردد چرا که با موارد غیر مجازی، چون خرید و فروش سلاح و مهمات، حیات وحش و تاکسیدرمی روبرو بوده ایم و در مورد موارد خارجی هم رصد ها انجام می گردد و در صورت امکان برخورد خواهد شد که در حال حاضر با همکاری پلیس فتا، بیش از 50 درصد از موارد تخلف تحویل مقامات قضایی داده شده اند.

محبت خانی ادامه داد: در مناطق چهارگانه، محیط بانان با تصرف کوه خواری برخورد نموده اند و آن دسته هم که به صورت عامدانه است به صورت قانونی دنبال و برخورد جدی می گردد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مجوز شکار گراز وحشی به خارجی ها توضیح داد: سال گذشته حدود 200مجوز برای شکار گراز وحشی به خارجی ها داده شد که باعث اعتراض بعضی از افراد شد و پس از مطرح کردن موضوع با ریاست سازمان محیط زیست دستور توقف کمتر از 20درصد آن ها صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در انتها با اشاره به صید های غیر مجاز و تامین سوخت محیط بانان اضافه نمود: در مناطق ساحلی مرزبندی هایی در حوزه صید وجود دارد که در این رابطه وظایف و پیگیری هایی هم اجرا شده و علاوه بر آن کوشش هایی هم برای تامین سوخت محیط بانان در جریان ماموریت آن ها اجرا شده است.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29244

به "افزایش آتش سوزی ها در مناطق چهار گانه نسبت به سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آتش سوزی ها در مناطق چهار گانه نسبت به سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید