هتل پنج ستاره هماگ در مرکز خراسان شمالی کلنگ زنی شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، صبح یکشنبه همزمان با آخرین روز از هفته دولت، مراسم کلنگ زنی هتل پنج ستاره هماگ به عنوان نخستین هتل پنج ستاره خراسان شمالی، در بجنورد، مرکز این استان برگزار گردید.

هتل پنج ستاره هماگ در مرکز خراسان شمالی کلنگ زنی شد

جمعه محمد سویدانلویی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در این مراسم، با اشاره به ظرفیت های بالقوه گردشگری در استان به ویژه در بخش گردشگری سلامت، اظهار کرد: بالفعل شدن این ظرفیت ها و توسعه این بخش احتیاجمند فعالیت هتل ها و آژانس های مسافرتی مناسب در استان است.

وی اضافه نمود: امید می رود با بهره برداری از هتل پنج ستاره هماگ و چهارستاره طلای سفید بجنورد در آینده ای نزدیک، این بخش از مسائل صنعت گردشگری در خراسان شمالی، مرتفع گردد.

سویدانلویی با اشاره به این که سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر از خراسان شمالی عبور می نمایند، اضافه نمود: با وجود عبور این میزان گردشگر از استان، برای اقامت و ماندگاری آنها در خراسان شمالی توسعه مراکز اقامتی لازم است اما اکنون در استان حتی یک مورد هتل پنج ستاره و یا چهار ستاره نیز وجود ندارد.

وی گفت: زمین مورد احتیاج برای احداث هتل پنج ستاره هماگ نیز انتها با حمایت استاندار خراسان شمالی و نمایندگان مردم استان در مجلس به سرمایه گذار واگذار شد و کار اجرایی آن از امروز شروع می گردد.

سویدانلویی با بیان این که افزون بر هتل ها و واحدهای اقامتی، رستوران ها و واحدهای پذیرایی استان نیز احتیاجمند بازسازی و نوسازی هستند، اضافه نمود: در این زمینه انجام اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

وی هچنین یکی از سیاست های جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسن شمالی در راستای توسعه گردشگری در استان را ایجاد بازارچه های صنایع دستی و سوغات در تمامی شهرستان ها ذکر و اظهار کرد: احتیاج زیرساختی و ارکان گردشگری مانند بانکداری، بیمه، فناوری و اطلاعات و بازاریابی از مولفه های اصلی توسعه بخش گردشگری بوده و تأسیسات گردشگری نیز بازوی توانمند توسعه این بخش به شمار می فرایند.

سویدانلویی با اشاره به این که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و با توجه به نگاه ویژه کاروان دولت تدبیر و امید به بخش گردشگری در سفر به خراسان شمالی، برای تحقق همه مؤلفه های گردشگری و توسعه زیرساخت های آن برنامه ریزی شده است، اضافه نمود: در این راستا سعی می گردد احتیاج زیرساختی و ارکان گردشگری از جمله بانکداری، بیمه، فناوری و اطلاعات، بازاریابی و آموزش با اجرای برنامه های مناسب تأمین گردد.

سویدانلویی در سرانجام با اشاره به کلنگ زنی هتل پنج ستاره هماگ، اضافه نمود: این مرکز اقامتی مجهز با پیش بینی اعتبار پنج میلیارد ریالی از سوی بخش خصوصی و نیز اعتبار 12 میلیارد ریالی از محل تسهیلات، بر اساس برنامه تا سرانجام سال 96 به بهره برداری می رسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20084

به "هتل پنج ستاره هماگ در مرکز خراسان شمالی کلنگ زنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل پنج ستاره هماگ در مرکز خراسان شمالی کلنگ زنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید