خبرنگاران چند خبر کوتاه از استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بلاگ پو، گچساران - خبرنگاران -رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گچساران گفت: 785 کیلوگرم انواع مواد مخدر با اجرای طرح های پاک سازی نقاط آلوده از سال گذشته تا به امروز در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

خبرنگاران چند خبر کوتاه از استان کهگیلویه و بویراحمد

سروان محمد عباسی اضافه نمود: از این میزان بیش از 100 کیلوگرم در امسال و 685 کیلوگرم در سال 98 کشف شده است.

وی بیان نمود: این میزان مواد مخدر در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف این شهرستان کشف و ضبط شد.

عباسی گفت: در این راستا ماموران انتظامی این شهرستان434 قاچاقچی، نگهدارنده، توزیع کننده و مصرف کننده مواد مخدر را در این شهرستان دستگیر کردند.

وی توضیح داد: از این تعداد افراد دستگیر شده 132 قاچاقچی، توزیع کننده، خرده فروش و نگهدارنده مواد مخدر در سالجاری بوده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه 156 دستگاه خودرو توقیف شد گفت: پنج باند مبارزه با مواد مخدر امسال در این شهرستان منهدم شد.

29 راس دام در کهگیلویه و بویراحمد به تب مالت مبتلا شد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تست بیماری تب مالت بروسلوز از یک هزار دام مشکوک به این بیماری اجرا شده که از این تعداد 29 مورد آن مثبت بوده است.

عبدالله بهمنش گفت: این بیماری خطرناک میان انسان و دام مشترک بوده و بیشتر کسانی که با دام سروکار دارند را درگیر خواهد نمود.

وی اضافه نمود: این بیماری به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های مشترک انسان و دام، به دلیل دارا بودن طیف وسیعی از علائم، بیماری هزار چهره نیز نامیده می گردد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: البته باید در نظر داشته باشیم که با رعایت بهداشت می توان به راحتی آن را کنترل کرد.

بهمنش ابراز داشت: سال گذشته 250 هزار راس گوسفند و بز و 24 هزار راس گاو و گوساله در زمینه تب مالت در کهگیلویه و بویراحمد واکسینه شده اند.

وی تاکید نمود: احتمال می رود که علائم تب مالت پس از چند هفته تا چند ماه، از بین رفته و دوباره بازگردد و در بعضی افراد، تب مالت می تواند مزمن باشد و علائم آن تا چند سال و حتی پس از درمان نیز ادامه یابد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: طرح واکسیناسیون دام ها از تیرماه و هم زمان با تامین واکسن تب مالت شروع می گردد.

بهمنش از مرکز بهداشت استان خواست تا موارد مثبت را به دامپزشکی استان اطلاع دهند.

مشکل آنتن اینترنت منطقه مسکونی آفتابگردان در شهر دوگنبدان برطرف شد

گچساران -خبرنگاران-رئیس مخابرات گچساران گفت:مشکل آنتن دهی اینترنت در منطقه مسکونی تازه تاسیس محدوده تپه آفتابگردان در شهر دوگنبدان برطرف شد.

آرش احمدی گفت : با تبدیل سایت این منطقه به تکنولوژی اینترنت 4G تجهیز و مشکل چند ساله ارتباطی ساکنان تپه آفتابگردان،جاده کمر بندی و محور دوگنبدان به پازنان به طور کامل مرتفع شده است.

وی بیان نمود: عملیات اجرایی نصب دکل ،فندانسیون و فنس این سایت از سال1392 شروع شده بود اما به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده بود.

رئیس مخابرات گچساران مطرح نمود: این طرح با 15 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

گاز بعضی مناطق روز چهارشنبه قطع می گردد

یاسوج- خبرنگاران- روابط عمومی شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود: گاز بعضی مناطق شهر یاسوج مرکز این استان فردا چهارشنبه به مدت 10 ساعت قطع می گردد.

براساس این گزارش گاز مناطق بلهزار و مهریان 10ساعت قطع می گردد. زمان قطعی گاز این مناطق شهر یاسوج از ساعت هشت صبح تا 18 عصر خواهد بود.

در این اطلاعیه عنوان شده است: دلیل اصلی قطعی گاز این مناطق شهر یاسوج تعمیر شبکه گازرسانی است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ساکنان این مناطق شهر یاسوج در زمان قطعی گاز از دستکاری تجهیزات گازرسانی خودداری و علاوه بر پیش بینی تمهیدات لازم شیر گاز پس از کنتور منزل مسکونی خود را تا هنگام وصل مجدد بسته نگهدارند.

تشکل حرفه ای دفاتر گردشگری در یاسوج راه اندازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه گردشگری یکی از محور های اصلی توسعه کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود، افتتاح تشکل حرفه ای دفاتر گردشگری از نیازهای مهم در راستای رونق گردشگری استان بود.

مجید صفائی اضافه نمود: برای تشکیل این انجمن اساسنامه تدوین شده و با این اقدام می توانیم در راستای برون سپاری بخشی از فعالیت ها به بخش خصوصی نیز گام برداریم.

وی حمایت از تشکل های مردم نهاد به ویژه تشکل های گردشگری را جزو اولویت ها دانست و بیان نمود: تشکل های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند دولت نقش مهمی در معرفی ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دارد.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29623

به "خبرنگاران چند خبر کوتاه از استان کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چند خبر کوتاه از استان کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید